29 juli 2009


Jag känner verkligen med Sara. Hon ville bli fin istället förvandlades hon till ett monster. Och hon kommer bli ljuskänsligt resten av sitt liv.

Vet inte hur många som jag har avrått från att göra den sortens peeling. Visserligen har jag inte hört såna konsekvenser förr men jag har sett några hur de såg ut efteråt. Och ljuskänslighet får man på köpet.

Tyvärr är ju så att även om man vet om riskerna innan, så hoppas man naturligtvis att det ändå riskfritt. Att man själv inte drabbas. Att efter några besvärliga dagar har man en persikohud. Akneärr är ju ganska djupa. Man måste jobba ganska hårt med huden för att den ska bli slät.

Jag skulle nog avstå, men om jag hade valt att göra det skulle jag ha anlitat en välrenommerad plastikkirurg, och inte en skönhetsklinik med koppling till en läkare. För det är bara en fasad.


2 kommentarer:

Sminkhörnan sa...

Men gud, vad var detta för peeling? kemisk eller?

Blue Eyes sa...

Ja, det var kemisk peeling. Vet inte vilken sort.Men det är synd om henne.