29 juli 2012

att åldras med värdighet?

Alla tänker vi tanken då och då att man kanske borde göra något åt sitt åldrande. Oavsett om vi vill det eller inte blir vi påverkade av bilderna vi ser i flashiga tidningar.

Sen möter man sin egen spegelbild i spegeln. Och man gillar inte de påsiga ögonen, hamsterkinden, kalkonhalsen.
Utbudet är enormt idag vad man kan göra. Vissa ingrepp är dyra medan andra kostar inte så mycket. Kanske kan jag också ha råd med det. Tänker säkert många.

Jag såg en luktextpert som komponerar dofter i stadsmiljö. Minns inte hennes namn men jag sparade en bild av henne när hon stod på en torg och sniffade runt med sin känsliga näsa. Och jag tyckte synd om henne. Och det gör jag fortfarande.
Hennes ansikte visar tydligt hur det kan bli. På ögonlocket ser man knotor, kinden ser ut som en landskap med sina toppar och dalar skiftar den i olika färger. Osv osv.
Det här är mycket men inte är ett lyckat resultat.
Man chansar alltid när man utsätter sig för skönhetsingrepp. Alla gånger lyckas inte kirurgen, inte ens dem skickliga.

Kate Beckinsale vill inte skönhetsoperera sig, hon vill behålla sin värdighet och åldras som sin mor. Och det är ju toppen. Men hon är bara 39 år. Hoppas att hon menar det även längre fram, för det är ju trots allt ganska lätt att skämta om vindtunnel-ansikten medan det mesta sitter bra på ens eget ansikte.

1 kommentar:

Mikael sa...

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram