06 december 2008

Jag föll för trycket....och nu har jag också silikon!!!


Följ min blogg med bloglovin



Ja, det trodde jag aldrig. Men nu har det hänt. Har skaffat mig silikonlinser. Kontaktlinser av silikon. Helt fantastiska. Trodde inte att det skulle göra en sån skillnad, men det gör det. Helt plötsligt känner jag inte att jag har linser längre, vilket jag kände av sen allra första början. Och inte känner jag heller att ögat blev torr, att det svider ...osv. Tom skulle jag kunna sova i de i en hel månad, men det tänker jag ändå inte göra. Det har jag redan bränt mig en gång längesen, tänker inte göra om det.
Kan verkligen rekommendera till ALLA.
Jag tror att den heter Air Optix men är lite osäker, då jag har ett par för att prova om jag trivs med de.

4 kommentarer:

Judith sa...

Åh så bra höra någon som är nöjd.
Mina nuvarande linser funkar inte så bra. Blir så torr i ögonen och det känns som en grushög i ögat. Har också tänkt byta till silikon....ska nog göra det snarast då. :-)

Blue Eyes sa...

Judith: har haft linser i mer än 20 år. Har alltid haft lite besvär med de, men jag ville inte ha glasögon. Jag kan verkligen rekommendera silikon, för det var stor skillnad. Om du har ett bra ställe du brukar handla kan du säkert prova ett par innan du byter.
Jag har haft min i 2 veckor nu och ska köpa silikon i fortsättningen. Även om det är lite dyrare.

Fredrik sa...

Lite sen kommentar, men är du fortfarande nöjd med linserna? Har också haft ett gissel med torra och bökiga linser och har sett flera som rekommenderar Air Optix, så funderar på att byta... dom är fortfarande rekommenderade eller har du hittat några ännu bättre? : )

Fredrik

Blue Eyes sa...

Fredrik!
Jag använder nu inte längre silikonlins. Anledningen är att när en av linserna sprack, bytte jag ut mot min vanliga lins. Så på ena ögat hade jag silikon, på den andra en vanlig dagslins (som jag använde i 2 veckor och det gick det bra också) Men kände inte att det gjorde nåt skillnad.
Just när jag provade ut silikonlinserna kändes det klockrent, därför skrev jag inlägget också. Men idag är jag inte säker längre om det gör så mycket skillnad. För övrigt har jag också problem med torra ögon.
Men om du har ett bra ögonlinsställe du brukar gå till, får man testa ett par silikon linser innan du köper en uppsättning.
Det får man där jag brukar gå på
Linsen AB i Stockholm.De är super trevliga.