02 februari 2012

kan ansiktsprodukter öka hårväxten på ansiktet?

Jag fick en fråga nyligen. En kund undrade om ansiktskrämer kan öka hårväxten på ansiktet? Så det är nog fler som funderar på det skulle jag tro.

Här kommer mitt svar till henne och till alla andra som vill veta:
Hudprodukter ska ju inte påverka hårväxten egentligen, jag har hört att om man använde Vaselin på ansiktet( vissa har använd det på kinderna tro det eller ej ) kunde öka hårväxten. Dock tror jag inte att det är bekräftade.

Det som kan öka hårväxten är ju stress, aneroxia och och mycket B-vitamin som många äter för att få snyggare hår på huvudet. Tyvärr vet inte vitamin B att den ska bara värka på huvudhåret utan påverkar all typ av hår oavsett var den växer på kroppen? Det är inte heller helt fel om man kollar vad som ingår i hudvårdsprodukten, så att den är inte boostade med mycket B.vitamin.

3 kommentarer:

Mikael sa...

Hej, jag har startat ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga personer att få det att rulla. Jag skulle bli väldigt glad ifall du har lust att ta en titt. Självklart kan du skriva om din blogg och ha med den i dina inlägg. En moderator roll finns att hämta för seriösa personer. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta

Anonym sa...

Hittade din blogg ikväll och älskar den. Det är så skönt att läsa om sunda och förnuftiga tankar skrivna av en kvinna angående skönhet. Världen är ju galen.

Blue Eyes sa...

Så glad jag blev Anonym. Det ska finnas en motpol då alla bara skriver så översvallande om skönhet, och baksidan kommer sällan upp. Den kritiska tänkandet är utdöende.
Synd bara att jag har inte tillräckligt med tid att komma med nya och bra inlägg.
Men har du några tips kan jag alltid undersöka det.
Tack för att du tog tid att läsa min blogg. :)
Antonia