11 september 2011

vad får du panik av?...

Vi vill inte åldras. Jag vet inte om det finns några som är glada över att åldras, vissa säger att det är så medan andra bara tiger. Jag tillhör de som är inte så pigga över åldrandet.
  • Jag kan få panik över att jag inte känner igen mig på morgnarna i spegeln. 
  • Jag får panik över att min kropp är inte lika smidig som förr. 
  • Jag får panik över smärtor i kroppen.
  • Jag får panik över att minnet är inte som det var förr.
  • Jag får panik över att tiden börjar ta slut.
  • Jag får panik över att det ä inte jag som bestämmer över att tiden tar slut.
Vissa gör en hel del för att stoppa tiden. Men jag tycker att det ser bara onaturligt ut också. Och misslyckande blir för synligt. Sen  klandrar man ju sig själv för sin fåfänga. 
från Aftonbladet
Gunilla W. föll för trycket och fick tuppkam insprutad i läppen.  Det gick ju inte så bra. Allt skyls på allergi. Därmed kommer Nord Clinic undan all ansvar. Man kunde ju inte veta att Gunilla inte tål tuppkam. Enkel ekvation.
När man åldras försvinner ju ens läppar med. De sjunker ihop, och hos många blir den till en smal sträck. Så helt klart är en fantastisk ide att kunna hjälpa oss i vår fåfänga.
Själv litar jag på min läppstift.
Den gör ju underverk den med. Men jag har aldrig haft smala läppar, och jag har aldrig heller levt på min utseende. Mitt utseende  har aldrig varit kioskvältare, hoppades lite på att med åldern får man en mer spännande karaktär i linjerna, men det ser inte ut så. Få se hur länge jag kommer att stå emot, men målet är att åldras med stil.

AB

2 kommentarer:

Helena Palena sa...

Men är det här en blogg också. Din fotosida. Fint. Ska snoka runt lite. Målar bara läpparna. Har slutat med resten sen många år. Skönt. Bra namn checkpoint!

Blue Eyes sa...

Min fotosida ligger inte här utan på följande adressen www.fototillsalu.se