11 mars 2009

200 nålar gör dig vacker, eller...?

ett ny supermedel har dykt upp i skönhetshimlen. Kallas för beautyroller, där ca 200 tunna nålar perforerar huden för att förbereda och föra in olika serum och krämer i huden för att ska kunna verka bättre.
För de som tror på såna saker kan jag rekommendera Stina G-s sida för att läsa in sig i ämnet.
Själv har jag haft nöjet att testa den på en av mina kunder i höstas. Då hon själv funderade på att marknadsföra den revolutionerande produkten.
Dock släppte hon tanken efter de provbehandlingarna vi har gjort. Kollagenproduktionen skulle sätta fart, smålinjer skulle minska, huden skulle få en ny spänst och så kallade åldersfläckar skulle ha försvunnit eller åtminståne bli blekare.. Jag har inte sett nåt skillnad, men det behöll jag lite för mig själv, ville veta förstås vad hon själv tyckte när vi jämförda bilderna vi tagit efteråt.
Jag, hon tyckte som jag. Ingen skillnad, eller väldigt lite i så fall för de pengar det skulle ha kostat.
Men om du är intresserad ändå och vill testa den själv kolla hos Stina G . Självklart kan du även läsa om forskning resultat på hennes sida. Om man nu tror på såna resultat.
Jag är en stor skeptiker dock, och har läst forskningresultat där ingen ens visste vem läkaren var som det hänvisades som en fantastiks expert på området. Så jag tar med en nypa salt alltid de fantastiska resultat som alltid visas upp runt alla supermedel.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har haft dermatillomani och var därmed helt förstörd i ansiktet av sår och fula ärr. Denna lilla vassa pryl har dock hjälpt mig tillbaka till livet så att säga, jag hade testat allt från krämer och peelingar till laserbehandlingar men den som slutligen gjorde jobbet var derma/beautyroller och dessutom snabbt.. så nu behöver jag inte gömma mig mer :)
Vad det gäller rynkor och solfläckar vet jag inte vad den kan göra, men har man ärr eller röda märken så är den oslagbar!!

Blue Eyes sa...

hej Anonym.

Tack för den berättelsen. Alltid lika roligt med nöjda kunder.

Antonia