28 mars 2009

den nya mascaran påminner nog om en toaborste....

Ett nytt mascara har kommit på marknaden. Blir alltid lika fascinerad över hur skickliga företagen är med marknadsföring.

Det var väl inte så längesen de gula borstarna kom. Max Factor hade den iden tror jag. Nu är tydligen det gula ute till fördell av en blå färg. och vad har färgen för syfte egentligen? För de är såna blåa bara innan det svarta färgen färgar den till svart. Så jag har aldrig sätt min gula borste gul, förutom på hyllkanten i butiken.

Om någon kan ge ett förklaring blir jag förstås glad. Länk till Åhlens
och eleven, beauty plan,

Men nu har borstarna blivit röda istället. Och lite mer rund istället för de avlånga. Jag antar att när man använder de så är den borsten är lika svart som min gulborste var.

Så varför färgas borstarna? För smeten är ju svart eller brun.
Och den nya har blivit lite svårare att använda också. Dessutom torkar inte lika snabbt, som vanlig mascara gör det. perfekt i vår tidbegränsade tid där varje sekund räknas. Fast kanske är tanken att vi saktar in mer i vår så hektiska liv. GOD TANKE... förutom att jag köper den inte all, jag tar det hellre lugnt i andra sammanhang än just när jag lägger mascaran. Priset är 155 kr. Jag tror jag avstår, men klart man vet ju aldrig.

Och snaket om att de inte klibbar ihop. Konstigt att mina gör det ändå. Dock är situationen är bättre en för bara 10 år sen. Men såååå separerade är dem inte som det påstås i reklamen.

Tips hur man ren allmänt bör använda maskaran ( fast det vet ju de flesta som använder dagligen mascara, eller hur.

Applicera mascaran från roten till toppen av fransarna med små zickzack-rörelser. Böj fransarna uppåt med hjälp av den platta sidan av borsten. Använd toppen av borsten för att applicera mascara på fransarna under ögat och för att lägga till detaljer. Fler lager kommer att ge mer volym.



Inga kommentarer: