22 mars 2009

...jakt på evigt ungdom...

Såg ett program om föryngring. Kan inte säga förstås att jag inte har tänkt tanken att göra något åt mitt eget åldrande men efter att jag har sett Dr. Fredric Brandt som injicerar botox, perlane och typ vad som helst i folks face för 1000-tals dollar, vill jag nog ha kvar mina rynkor. Och nog skulle jag hellre göra en hel lyft än att ha alla dessa insprutade medel i min ansikte.

Han själv ser helt surrealistisk ut. Det var inte lätt att ta fram hans ålder men han kanske fyller 60 år i år.
Kanske. Han är så slät att man tror att huden kan sprika i vilken sekund som helst. Eftersom människors kritiska tänkande försvinner i takt med insprutade botox kan man fråga sig om botox har möjligen inverkan även på hjärncellerna. Tom Madonna har använd av hans behandlingar.
För mig blir det ingen plus poäng för hans metoder, men definitivt minus för Madonna.

När jag gör ansiktsbehandling på en av mina kunder -som har fått restylane eller något annat insprutade - och jag klämmer runt munnen så är det insprutade som kommer ut genom poren. Inget vidare kan jag säga.

Nu har jag bestämt dock att ska testa en av hans så kallade berömda produkt - V-zone neck cream för 580 kr för halsen. Få se om det gör nåt skillnad. Återkommer med rapport om några månader.
Risker med botox kan du läsa om här.

Follow checkpoint : beauty



Inga kommentarer: