20 mars 2009

celluliterna ska bort...i år också

Varje år får vi rapporter lagom till sommaren hur vi ska bemästra våra celluliter. Märkligt att dem fortfarande är ett problem. Då det är så många prima produkter och maskiner som står till tjänst.

Nu delar Angelina Jolie, Lucy Liu, Jennifer Aniston och Reese Witherspoon sina tips och tricks med Aftonbladets läsare om man betalar för att läsa dem. Det gör inte jag, så jag får behålla mina gropar på låren fast jag har redan masserat låren i åratal och dagligen. Med produkter och utan det men inte blev det nämnvärt bättre.

Reklam och skriverier är mäktiga, de påverkar oss mer än vad vi vill, och tror att bara de skriver det i snygga tidningar så blir det automatiskt sant också. Att många gånger får kändisar betalt för att säga vissa saker är inte många som tänker på. Att tillverkare målar upp maskiner och produker är också något jag kan förstå. Men jag behöver inte tro på allt som står i tidningen.
Faktiskt jag har blivit en riktig tvivlare, efter att jag har provat saker som skulle ha haft olika revolutionerande effekter på min hud och kropp.
Och bilder i tidningarna. Vad ska de bevisa? I photoshopens värld?

Självklart fortsätter jag och masserar mina lår och för övrigt hela min kropp, men det gör jag mest får att jag tycker det är skönt att få en rivstart på dagen. Sätter verkligen igång blodcirkulationen och tar bort döda hudceller.

I den här artikeln kan du läsa vad man kunde göra 2007 för att förbättra groparna.

AB




Inga kommentarer: