08 oktober 2008

hur högt är högt?

Med mitt oglamorösa fall i minnet, undrar jag hur högt är högt? Till vardags då man ska uträtta ärende, springa på bank - just i krisens bottenspår blir det en hel del för vissa- eller när man ska shoppa eller lämna in överflödiga plagg hos secondhand affärerna, förlåt vintage, det ska stå vintage. Vilket i mitt tycke ändå är det samma sak som att någon har redan använt det, även om vissa försöker få oss att tro att så är inte fallet.
Viktoria Beckh
am verkar ha superkoll på allt, även på balans. Springa runt på skyhöga klackar med sonen är ju inte dåligt. Visserligen tycker jag att skorna har en proportion som inte står i balans med henne själv, men mod - det har hon.

Jag tänker på m
itt smärtsamma och förnedrande fall förra veckan i Bonniershusets restaurang, hur snabbt det gick. I ena ögonblicket var jag på väg för att betala och det andra stod jag på alla fyra. Vipps, hur det gick till fattar jag fortfarande inte, men mina knä vittnar om än i dag att golvet var hård. Som tur bröt jag inget. Klart Viktoria B är en duktig affärskvinna, så helt säkert skulle hon göra big business även av ett benbrott. Hon skulle säkert tjäna en hel del slantar på det, medan jag fick inte ens en gratis lunch fast det inte var mitt fel att de behandlade golvet så att man lätt halkar på det.

http://www.aftonbladet.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt över fem cm är högklackat tycker jag, annars är det lågklackat, eller utan klack, helt enkelt. Tycker det är vansinnigt att unga flickor, ja o kvinnor, ränner runt i dm hög klackar! De är inte rädda om sina vrister och knän inte.