Det är intressant hur man bygger upp en hel industri runt en produkt. Det senaste är mineral make-up. Alla pratar om det. Hur bra den är och att alla borde använda minerals för den har tom läkande egenskaper.
Självklart är det ingenting som är verkligen bevisade, men vi köper argumentet, precis som vi köper allt annat om man formulerar det på rätt sätt. Det blir som en sorts maskopi.
Nu har jag sätt att borsten - som kallas för kabuki borste och kostar mellan 100 och 400 kr beroende på var man köper det och förstås en absolut nödvändighet om man vill att sminket ska verkligen sitta snyggt - ska rengöras med en speciell shampoo. Visst... här duger inte vad som helst, ID Bare Minerals har Brush Conditioning Shampoo som tar bort effektivt men ändå skonsamt alla makuprester. Pris 190 kr.
Såg att även IsaDora har en likvärdig borstshampoo. Och säkert tar alla andra märken fram en speciell shampoo endast för borsten.
Undrar förstås vem kom på den briljanta iden att kabukibortstar inte kan tvättas med vanlig shampoo. Och vem kan avgöra att det shampoot som man köper för 190 kr är verkligen en speciell shampoo med speciella egenskaper.
Eller är det möjligt att man återigen försöker utnyttja oss konsumenter, och med skickligt marknadsföring övertyga oss att borstshampoot vi ska ha till våra borstar?
Nu har jag sätt att borsten - som kallas för kabuki borste och kostar mellan 100 och 400 kr beroende på var man köper det och förstås en absolut nödvändighet om man vill att sminket ska verkligen sitta snyggt - ska rengöras med en speciell shampoo. Visst... här duger inte vad som helst, ID Bare Minerals har Brush Conditioning Shampoo som tar bort effektivt men ändå skonsamt alla makuprester. Pris 190 kr.
Såg att även IsaDora har en likvärdig borstshampoo. Och säkert tar alla andra märken fram en speciell shampoo endast för borsten.
Undrar förstås vem kom på den briljanta iden att kabukibortstar inte kan tvättas med vanlig shampoo. Och vem kan avgöra att det shampoot som man köper för 190 kr är verkligen en speciell shampoo med speciella egenskaper.
Eller är det möjligt att man återigen försöker utnyttja oss konsumenter, och med skickligt marknadsföring övertyga oss att borstshampoot vi ska ha till våra borstar?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar