12 oktober 2008

i.d. bare Minerals

Under dagens promenaden svängde jag in på Åhléns. Gick ett varv runt parfymer, smink och hudvårdsprodukter. Det som slog mig var att det verkar som om märkes hysterin har minskat något. Det var inte lika många märke närvarande. Det var inte heller så mycket folk runt diskarna. Vilket gjorde lättare att testa. Så jag passade på att testa i.d. BareMinerals




bareMinerals

bareMinerals Foundations SPF 15 är 100 % naturliga och baseras på rena mineraler från naturen. De är vårdande och fungerar som en förlängning till din hudvård.

• Inga konserveringsämnen

• Naturligt UV-skydd SPF 15

• Inget talk, olja eller vax

• Ingen parfym eller tillsatser

• Lugnande & anti-inflammatorisk

• Ej djurtestad

Idealiskt att använda som ett naturligt avslutande steg efter ansiktsbehandlingar, AHA-behandlingar, mikroderma-brasion, vaxning och epilering.

En nyligen publicerad studie visar att användning av bareMinerals foundation leder till en markant förbättrad effekt på hud med acne och rosacea efter endast två veckors användning.


Jag har ju hört en hel del positiva saker om just det här märket. Jag har testat tidigare ett annat märke från L´oreal och det var jag inte nöjd med. Det gjorde att mina porer syntes extra mycket. Och det är inget jag önskar. De har inte småprover att ta hem och testa, men hon pudrade i.d. BareMinerals på mitt ansikte, och jag måste säga att nu några timmar senare uppstod samma problem. Mina porer har blivit mer iögonfallande. Nu har jag inga andra problem, rent av kan det vara så att det hjälper mot rosacea och oren hud bättre. Priset är 439 kr på Åhléns, medan på nätet hos DonnaBeauty kan det fås för 299 kr.

http://www.alltombarn.se/modeshopping/mammas-mineraler-1.21778

Inga kommentarer: