08 februari 2009

Om jag skulle rangordna...

Om jag skulle rangordna vilken sminkprodukt jag skulle kunna vara utan, skulle nog valet bli svårt. Började sminka mig när jag var runt 13-14 år gammal. Minns inte exakt. Men eftersom den klart förbättrade mitt utseende jag bara fortsatte med det.
Som tur var det faktiskt förbjudet i skolan att sminka sig. Så ville man förbättra sitt utseende var man tvungen att lära sig bemästra sminket så att den bara blev en förbättring och inte en krigsmålning.
Jag har aldrig skolkat, det handlade trots allt om ens framtid, men ibland kändes det ändå att man ville stanna hemma. Med giltig orsak. Läraren fick skicka hem mig. Det räckte att jag gick utan min osynliga smink till skolan. Omedelbart blev jag hemskickad då jag såg så blek och färglös ut. Funkade alltid. Vi hade dock lärare som såg oss och brydde sig om oss. Fast vi gick 44 stycken i en klass. Idag är nog svårare. Undrar var felet ligger?
Underlagskrämen är nog den viktigaste. Det är nummer ett. Jag väljer alltid en som är ljusare än min hudton. Får faktisk alltid lite dålig samvete när folk gång på gång ger komplimanger att jag har så fin hud. Eftersom jag alltid väljer foundation som är täckande, så döljer krämen alla skavanker och ojämnheter. Jag har 2 favoriter. Det ena från la prairie kostar runt 900 kr, den andra favoriten är från Max Factor Age Renew Foundation (nyans:creamy ivory) pris runt 150 kr. Inte för att den gör huden 5 år yngre. som det så fånigt står i reklamen, för det gör den verkligen inte, men har en bra täckförmåga utan att täppa till porerna. Skönt att använda den.

Nummer 2 skulle läppstiftet vara och nummer 3 mascaran. Rouge använder jag övehuvudtaget aldrig. Men det får bli ett nytt inlägg.

Inga kommentarer: