18 februari 2009

hur man kan hålla sig ung utan konstigheter...

Äta måste vi alla och alltid. Det är vår lott i livet. Men kan vara bra att välja rätt i matdjungeln. Med rätt mat ska man kunna stoppa upp åldringsprocessen. Med svält kan man dessutom förbli ung för ever ;)
Här är en 10 i topp lista vad som är bra mat:
  1. vindruvor
  2. avokado
  3. mandel
  4. korn
  5. sojaböna
  6. sardin
  7. ägg
  8. grön te
  9. vatten
  10. olivolja
Listan kan hittas i Sarah Mersons bok "Mat som håller dig ung"

Det är ju skönt att veta vad som kan hålla en ung och och på listan finns ju inget jag inte gillar.


4 kommentarer:

Anonym sa...

sv: Yes - jag kollade in länken och blev lite kär - så nu sitter jag och knåpar ihop mina 10 favoritord :D Det skall bli intressant. Tack <3

Anonym sa...

Sv: Tack så mycket - det är orden jag vill leva på - penseldragen är bara en söt hoppy. Det är frilansande skribent jag rubrikcerar mig som.

En bok kommer den dagen någon vill ge ut en bok som Estetjävel skrivit - det hade varit intressant. Kanske skall skriva ihop en och börja sälja via vulkan. Behöver bara hitta folk som vill köpa och läsa den.

/Jillie

Anonym sa...

sv: Jag är nog en ganska dålig konstnär då :P I alla fall på skriverihållet. Men kanske skulle börja skriva på något - men känns som alla gör det nu för tiden så då skall det först kommas på ett bra ämne att skriva om. Kanske bloggen i bokform eller nåe :P

akajos sa...

Lustigt, jag läste exakt samma lista i går på nån engelsk sajt om detoxmat. Personligen skulle jag aldrig stoppa soja i min mun. Det finns allt för mycket som talar emot soja. I övrigt är listan bra (om man bortser från att vindruver är grymt besprutade).